E-mail marketing software

E-mail marketing is een van de belangrijkste online marketing methodes om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden. Toch maken nog lang niet alle ondernemingen er gebruik van, of ze gebruiken het niet optimaal. Hoewel adverteren via sociale media steeds populairder wordt en een grote doelgroep bereikt, moet men niet het effect van e-mailen onderschatten. Dagelijks schrijven duizenden mensen zich in voor een nieuwsbrief om bijvoorbeeld korting of een gratis cadeau te ontvangen. Om al deze mensen te blijven e-mailen en de resultaten hiervan bij te houden, is het belangrijk om e-mail marketing software te gebruiken. We vertellen je meer over e-mail marketing software.

Wat is e-mail marketing software?

Een van de belangrijkste dingen bij online marketing is om te weten hoeveel effect de campagne eigenlijk heeft gehad. Hoeveel mensen hebben erop geklikt? Heeft het genoeg resultaat behaald? Wat kan beter? Dit is vrijwel onmogelijk bij te houden zonder e-mail marketing software, want hoe ga je zonder software weten of iemand überhaupt de e-mail gelezen heeft? E-mail marketing software is heel breed en kan dan ook gebruikt worden voor vele doeleinden. Zo kan je bijvoorbeeld automatisch e-mails laten opstellen en verzenden, e-mails inplannen en resultaten bekijken. Dit is erg handig om meer conversie en leads te genereren. Ook de branding gaat er duidelijk op vooruit. E-mail marketing software kan je dus helpen bij alles wat met e-mail marketing te maken heeft (behalve het schrijven van teksten).

Voordelen van e-mail marketing software

Het gebruiken van e-mail marketing software heeft meerdere voordelen. Allereerst bespaar je een hoop tijd. Stel je eens voor dat je bijvoorbeeld duizend e-mails zelf moet sorteren, bewerken en opsturen. Niet te doen zou je zeggen. E-mail marketing software helpt je bij dit soort taken en bespaart je dan ook veel tijd. Daarnaast verbeter je de band tussen klant en onderneming. Aangezien je met zo een software meer e-mails kan sturen die ook nog eens beter gericht zijn naar bepaalde doelgroepen, zullen de ontvangers zich meer verbonden voelen met het bedrijf. Ze krijgen namelijk het gevoel dat ze persoonlijk benaderd worden. Een ander voordeel is dat je de resultaten na het sturen van e-mails kan bekijken. Zo weet je welke e-mails werken en welke je beter kunt schrappen. Door dit steeds bij te houden en de e-mails bij te werken, zullen je e-mails uiteindelijk zeer goede resultaten behalen.

Email programma's