Is email marketing nog effectief?

Tegenwoordig worden we overspoeld met nieuwe technologieën en social media krijgt een steeds grotere en belangrijkere rol. Hierdoor zou je denken dat email marketing niet meer van deze tijd is, maar het tegendeel is waar. Email marketing is nog steeds enorm populair, maar waardoor komt dat nou?

Jezelf laten zien

Je hebt ze vast zelf wel eens gehad, de nieuwsbrief, de populairste vorm van email marketing. Vrijwel elke website maakt hier gebruik van. Als websitebezoeker ben je vrij om je aan te melden voor deze maandelijkse, wekelijkse of in sommige gevallen dagelijkse nieuwsbrief. Het is niet voor niets de populairste vorm van email marketing, deze manier is namelijk erg effectief. Op deze manier zorg je dat je gezien blijft bij (potentiële) klanten en breng je ze op de hoogte van het laatste nieuws over jouw bedrijf. Veel bedrijven vervangen de nieuwsbrief tegenwoordig met social media. Ze verwijzen je door naar hun social media account om zo op hoogte te blijven van het laatste nieuws. Ondanks dat het echt van de tijd van nu is, is het totaal niet effectief. Er bestaat namelijk een kans dat je bedrijf zo minder of zelfs helemaal niet meer gezien wordt.

Persoonlijker

Er zijn meerdere redenen waardoor je op social media minder snel wordt gezien. Wanneer je gebruik maakt van het internet wordt je namelijk snel afgeleid. De talloze pop-ups en advertenties helpen niet bepaald mee aan een goede concentratie waardoor je snel geneigd bent om door te klikken. Via een email heb je een grotere kans dat jouw (potentiële) klanten minder snel worden afgeleid. Als zij het idee hebben dat de email speciaal voor hen geschreven is, is de kans nóg groter dat ze de email lezen. Stuur dus niet dezelfde email naar iedereen, maar probeer deze zoveel mogelijk te personaliseren. Je zou ook gebruik kunnen maken vaan verschillende nieuwsbrieven met diverse onderwerpen.

Voorkom spamgedrag

Als laatste hebben we nog een héle belangrijke tip voor je: voorkom spamgedrag! Zorg erg ten alle tijden voor dat jouw (potentiële)klanten jouw email niet gaan zien als spam. Dit kan je simpelweg voorkomen door niet té veel mailtjes te versturen. Ook is het belangrijk dat je varieert qua inhoud. Toestemming van de ontvanger voor de mails is een must.
 
 
Email programma's